Excel
Excel
Szkolenia obsługa arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Excel jest obecnie najpopularniejszym arkuszem kalkulacyjnym wykorzystywanym w biurach. Jego znajomość przydaje się jednak nie tylko w pracy ale także np. do prowadzenia domowych rozliczeń.
- Znajomość programu umożliwia tworzenie budżetów i dokonywanie analiz wyników badań, rachunków finansowych, pomiarów statystycznych, budowanie i testowanie modeli predykcyjnych.
- Program umożliwia też profesjonalną prezentację danych w formie graficznej za pomocą wykresów, zaawansowanego formatowania, grafiki WordArt i szablonów.
- Excel daje możliwość wyeliminowania często wykonywanych manualnych zadań — dzięki makrom i językowi VBA można napisać kod, za pomocą którego odświeżymy informacje w raportach, pobierzemy dane z bazy lub Internetu, wyślemy raporty do różnych odbiorców.
- Arkusz kalkulacyjny doskonale sprawdza się we wsparciu zarządzania biznesem. Umożliwia on analizę istniejących już danych, wyciąganie wniosków oraz tworzenie na ich podstawie modeli służących zwiększeniu zysków, redukcji kosztów i bardziej wydajnemu zarządzaniu działalnością.
- Automatyczne raporty i dynamiczne dashboardy – znając dobrze arkusz kalkulacyjny możemy stworzyć automatycznie odświeżane, atrakcyjnie wyglądające dashboardy z danymi, które potrzebujemy analizować.
Wybierz termin szkolenia
Jeżeli interesuje Cię szkolenie, ale żaden z terminów nie jest dla Ciebie odpowiedni, koniecznie napisz lub zadzwoń do nas.
W każdym z terminów, możesz wziąć udział w szkoleniu stacjonarnym lub zdalnym.
Tytuł | Miasto | Termin | Cena | Ilość dni | Dostępność | Rezerwacja |
---|---|---|---|---|---|---|
Excel - poziom średnio-zaawansowany Opis kursu | Warszawa | 09-10.02.2021 | 580,00 zł netto 713,40 zł brutto | 2 | 2 miejsca | Rezerwuj |
Warszawa | 10-11.03.2021 | 580,00 zł netto 713,40 zł brutto | 2 | 6 miejsc | Rezerwuj | |
Warszawa | 12-13.04.2021 | 580,00 zł netto 713,40 zł brutto | 2 | 6 miejsc | Rezerwuj | |
Excel - poziom zaawansowany Opis kursu | Warszawa | 11-12.02.2021 | 680,00 zł netto 836,40 zł brutto | 2 | 6 miejsc | Rezerwuj |
Warszawa | 15-16.03.2021 | 680,00 zł netto 836,40 zł brutto | 2 | 6 miejsc | Rezerwuj | |
Warszawa | 14-15.04.2021 | 680,00 zł netto 836,40 zł brutto | 2 | 6 miejsc | Rezerwuj |
Korzyści z kursu MS Excel
Największą zaletą szkolenia jest jego praktyczny charakter. Na każdy z poziomów przygotowaliśmy dla Ciebie 120 praktycznych zadań, na podstawie których wyjaśniamy poszczególne zagadnienia z Excela. Rozwiązując ćwiczenia samodzielnie i z instruktorem, doskonale poznasz program od podstaw aż do jego zaawansowanych elementów. Lepszej metody na naukę nie ma.
Kurs doskonale sprawdza się zarówno dla osób, które wykorzystują Excela dla potrzeb prywatnych, jak i dla tych, którzy chcą używać skoroszytu w pracy zawodowej. Program szkolenia został przemyślany i dopracowany do perfekcji w najdrobniejszych szczegółach. Dlatego kurs jest wartościowy nie tylko dla uczestników początkujących, ale również dla osób posiadających doświadczenie w obsłudze skoroszytu.
Zadania ułożone są od najprostszych, poprzez bardziej złożone aż do mocno zaawansowanych. Poziom trudności wzrasta stopniowo, w taki sposób, aby każdy uczestnik był w stanie opanować materiał w 100%.
Po szkoleniu będziesz potrafił:
- używać skoroszytu do rozwiązywania biznesowych problemów – sprawnie wykorzystasz program do organizacji i prezentacji danych, wyliczeń, prognoz oraz wizualizacji.
- przyspieszyć i usprawnić wykonywanie codziennych zadań – znajomość wbudowanych funkcji Excela umożliwi Ci wykonywanie szeregu różnych wyliczeń bez konieczności manualnego przeliczania danych.
- zebrać i scalić informacje z różnych plików i dokumentów – oprócz łączenia informacji z różnych arkuszy kalkulacyjnych, możesz też importować dane z plików tekstowych, baz danych i stron internetowych. Za pomocą narzędzia Wstawianie możesz również osadzać w Excelu różne obiekty i mieć do nich dostęp bezpośrednio ze skoroszytu.
- w atrakcyjny sposób zaprezentować wyniki swojej pracy – możesz przygotować różnego rodzaju podsumowania i zestawienia w formie profesjonalnie wyglądających diagramów i wykresów.
- zautomatyzować pracę – często i manualnie wykonywane zadania możesz zautomatyzować za pomocą makr i kodu języka VBA.
- przygotować „domowe budżety”, policzyć odsetki od kredytu lub lokaty – arkusz kalkulacyjny przydatny jest nie tylko w pracy. Możesz używać go również do prywatnych potrzeb aby np. monitorować cykliczne płatności.
Wybierz szkolenie
Zobacz zakres materiału na poszczególnych poziomach i wybierz odpowiednie dla siebie szkolenie. Poziom szkolenia możesz bezpłatnie zmienić nawet po rozpoczęciu kursu.
Excel poziom podstawowy
Zakres materiału
Dzień I
- Skróty klawiaturowe
- Podstawowe informacje o obsłudze arkusza
- Uruchamianie i zamykanie programu
- Wstążka i pasek formuły
- Menu podręczne
- Zdarzenia wywoływane ruchem myszki
- Obsługa podstawowych obiektów Excela
- Komórki – zaznaczanie komórek, zakresów komórek, kolumn, wierszy i arkuszy
- Zmiana szerokości kolumn i wierszy
- Ukrywanie i wyświetlanie kolumn, wierszy i arkuszy
- Kopiowanie, wklejanie i usuwanie zawartości komórek
- Obsługa skoroszytów i arkuszy
- Otwieranie istniejącego skoroszytu
- Tworzenie nowego skoroszytu
- Dodawanie i usuwanie arkuszy w skoroszycie
- Ukrywanie i wyświetlanie arkusza
- Zmiana nazwy lub położenia arkusza w skoroszycie
- Kopiowanie lub przenoszenie arkuszy pomiędzy skoroszytami
- Jednoczesne przeglądanie wielu skoroszytów
- Wyszukiwanie informacji w arkuszach
- Wprowadzanie danych
- Wprowadzanie różnych typów danych do komórki
- Edytowanie danych w komórkach
- Wypełnianie komórek liczbami, datami i tekstem
- Autouzupełnianie
- Formatowanie
- Formatowanie czcionki i orientacji zapisu w komórce
- Formatowanie krawędzi komórki oraz koloru jej wypełnienia
- Formatowanie liczb
- Formatowanie warunkowe
- Tworzenie i formatowanie tabel
Dzień II
- Funkcje i formuły
- Adres komórki
- Budowa funkcji i formuł
- Operatory obliczeń – arytmetyczne, porównań, złączenia tekstu, odwołania
- Kolejność operacji i działań w formułach – korzystanie z nawiasów
- Odwołania do komórek i zakresów – względne, bezwzględne i mieszane
- Formuły matematyczne – ILOCZYN, LOS, SUMA, ZAOKR
- Formuły data i godzina- DATA, DATA.RÓŻNICA
- Formuły statystyczne – MIN, MAX, ŚREDNIA
- Formuły tekstowe – LEWY, PRAWY, SZUKAJ.TEKST, PORÓWNAJ, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, ZŁĄCZ.TEKSTY
- Sortowanie i filtrowanie danych
- Sortowanie za pomocą przycisku Sortuj
- Sortowanie wielokolumnowe
- Autofiltr
- Wykresy – kolumnowe, liniowe, kołowe i kombi
- Wstawianie i formatowanie wykresu
- Projektowanie i formatowanie wykresu
- Wstęp do tabel przestawnych i wykresów przestawnych
- Przygotowanie arkusza do wydruku i drukowanie
Excel poziom średnio-zaawansowany
Zakres materiału
Dzień I
- Skróty klawiaturowe
- Operatory – arytmetyczne, porównań, złączania tekstu
- Kolejność operacji i działań w formułach
- Formatowanie warunkowe
- Tworzenie i formatowanie tabel
- Adresowanie komórek – względne, bezwzględne i mieszane
- Formuły i funkcje
- Funkcje matematyczne
- Suma częściowa i sumy częściowe
- Funkcje daty i czasu
- Funkcje statystyczne
- Funkcje wyszukiwania i adresu
- Funkcje tekstowe
- Funkcje logiczne
- Funkcje informacyjne
- Funkcja Transponuj
- Zagnieżdżanie funkcji
- Formuły trójwymiarowe
- Wykresy
- Wstawianie i formatowanie wykresu
- Szybkie modyfikowanie wykresu
- Dodawanie linii trendu
- Automatyczne aktualizowanie
Dzień II
- Tabele przestawne
- Wstawianie i modyfikowanie tabeli
- Karty Analiza i Projektowanie
- Tworzenie pól obliczeniowych
- Wykresy przestawne – tworzenie i modyfikacja wykresu
- Sortowanie i filtrowanie
- Sortowanie wielokolumnowe
- Własny klucz sortowania danych
- Autofiltr i filtr zaawansowany
- Fragmentator
- Konsolidacja danych
- Definiowanie nazw
- Stosowanie hiperłączy
- Reguły sprawdzania poprawności danych
- Importowanie danych z bazy, pliku tekstowego i strony WWW
Excel poziom zaawansowany
Zakres materiału
Dzień I
- Skróty klawiaturowe
- Operatory
- Tabele
- Adresowanie komórek
- Tabele przestawne
- Opcje tabeli przestawnej
- Funkcja WeźDaneTabeli
- Wykresy przestawne
- Filtr zaawansowany
- Funkcje
- Funkcje matematyczne – AGREGUJ, SUMA.ILOCZYNÓW, SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, SUMY.CZĘŚCIOWE
- Funkcje wyszukiwania i adresu – INDEKS, PODAJ.POZYCJĘ, PRZESUNIĘCIE, TRANSPONUJ, WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ
- Funkcje logiczne
- Zagnieżdżanie funkcji
- Formuły trójwymiarowe
Dzień II
- Złożone formuły oparte na funkcjach tekstowych
- Definiowanie własnych funkcji
- Formatowanie warunkowe z wykorzystaniem formuł
- Narzędzia inspekcji
- Dostosowywanie pasków narzędzi do własnych potrzeb
- Tworzenie pasków przewijania, przycisków opcji, pól wyboru i pól kombi oraz grup i list
- Rejestrowanie makr
- Podstawy VBA (Visual Basic for Applications) – automatyzacja powtarzalnych zadań
Trener – opiekun kursu
Basia jest analitykiem bazo-danowym, ekspertem z obszaru MS Office, baz danych i Business Intelligence. Jako analityk posiada duże doświadczenie w projektowaniu procesów, baz danych, przepływów ETL i automatyzacji zadań.
Na kursie pokaże Ci, w jaki sposób modelować procesy oraz jak efektywnie wykorzystać narzędzie MS Visio do modelowania.